od Jan » pon 04. bře 2024 10:33:09
Dobrý den,
rád bych se Vás zeptal, jak řešit následující situaci ve firmě. Mám dva zaměstnance na vedoucích pozicích. Oba jsou u firmy přes 20 let a oba se na svou pozici vypracovali z nejnižších pozic. Jeden je teď vedoucí obchodního oddělení a druhý vedoucí servisu. Každodenně spolu musí spolupracovat, ale vzájemně spolu neumí komunikovat. Jeden z nich je výborný řečník a dokáže vždy stočit směr debaty směrem, který odkazuje na nedokonalosti toho druhého, aniž by dokázal občas přiznat i svou chybu a tím vznikají vzájemné konflikty.
Problém je, že ten, který konflikty způsobuje, má v podstatě v 90% pravdu, ale podává to stylem "vy jste všichni blbci, já to vím nejlépe"...
Vynucená spolupráce na náročném úkolu nepomohla. Úkol sice splnili, ale ve výsledku se stejně pohádali ve smyslu jak se to dalo udělat lépe...
"Rozsazení" lidí v konfliktu bohužel není provozně možné.
Nastavení pravidel kontaktu jsem vyřešil písemnou formou, kdy jsem omezil jejich setkávání, ale konflikt se přesunul pouze do mailové korespondence.
Zkusil jsem i "člověka uprostřed", kdy se vše řešilo v mé přítomnosti, ale i tak porady končí hádkou a probíhají v dusné atmosféře. Je frustrující pořádat porady, kde řešení každodenních témat vždy sklouzne do osobní roviny...
Prosím o radu, jak postupovat.
Děkuji
Dobrý den,
rád bych se Vás zeptal, jak řešit následující situaci ve firmě. Mám dva zaměstnance na vedoucích pozicích. Oba jsou u firmy přes 20 let a oba se na svou pozici vypracovali z nejnižších pozic. Jeden je teď vedoucí obchodního oddělení a druhý vedoucí servisu. Každodenně spolu musí spolupracovat, ale vzájemně spolu neumí komunikovat. Jeden z nich je výborný řečník a dokáže vždy stočit směr debaty směrem, který odkazuje na nedokonalosti toho druhého, aniž by dokázal občas přiznat i svou chybu a tím vznikají vzájemné konflikty.
Problém je, že ten, který konflikty způsobuje, má v podstatě v 90% pravdu, ale podává to stylem "vy jste všichni blbci, já to vím nejlépe"...
Vynucená spolupráce na náročném úkolu nepomohla. Úkol sice splnili, ale ve výsledku se stejně pohádali ve smyslu jak se to dalo udělat lépe...
"Rozsazení" lidí v konfliktu bohužel není provozně možné.
Nastavení pravidel kontaktu jsem vyřešil písemnou formou, kdy jsem omezil jejich setkávání, ale konflikt se přesunul pouze do mailové korespondence.
Zkusil jsem i "člověka uprostřed", kdy se vše řešilo v mé přítomnosti, ale i tak porady končí hádkou a probíhají v dusné atmosféře. Je frustrující pořádat porady, kde řešení každodenních témat vždy sklouzne do osobní roviny...
Prosím o radu, jak postupovat.
Děkuji