Jak odstranit pokrytectví

Problémy s lidmi a možnosti jejich řešení
vojtech_bednar
Příspěvky: 26
Registrován: pon 19. úno 2024 20:45:09

Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od vojtech_bednar »

Pan A je nově jmenovaným manažerem firmy, která svým zaměstnancům mnoho let říkala něco jiného, než tvrdila navenek. Nyní nastala změna, kterou však zaměstnanci ignorují. Co by měl udělat?
JVN

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od JVN »

Mám jediný recept. Konec debat, začít tvrdě šlapat po tom, co mají dělat. Žádné mrkání očky, žádné dvojí přístupy, buď tady budete a budete dělat co se má, nebo prostě nebudete.
Tak asi tak.
Tomáš

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od Tomáš »

Začít říkat pravdu a trvat na ni.
Jaroslava O.

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od Jaroslava O. »

Děkuji za toto téma. Jsme ve velmi podobné situaci, pouze s tím rozdílem, že jsme to ještě nezačali nijak řešit. Zajímalo by mně proto, co by bylo vhodným prvním krokem.
Inka

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od Inka »

Navázat osobní cíle zaměstnanců na "uplatňování nové koncepce" a ty provázat na mzdové ohodnocení (výše bonusů, apod.). Otázka je, jestli má pan A pravomoce na změnu odměňování.
XXM

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od XXM »

Dobrý den, bohužel je to téma, které je i pro mě aktuální. Neznám recept, ale mohu dát pouze takový postřeh:
pokud nejvyšší vedení delší dobou toto schvalovalo, nemůžeme nyní čekat, že byť opět tvrdí, že tentokrát už to bude jinak...atd.., že reálně našeho pana manažera A jakkoliv podpoří. Pan A nemá v tomto případě šanci, ať se bude snažit zavádět cokoliv a jakýmkoliv způsobem.
DarinaV

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od DarinaV »

Pěkný den všem. Kolega má pravdu, že pokud vedení firmy až dosud plnění nové koncepce ignorovalo, tak "trváním" ani "navázáním hodnocení" se to nespraví. Lidská přirozenost je odmítat změnu (zejména pokud by měla obnášet i nějaké vyšší nároky na zaměstnance a jejich chování). Nedá se proto říct - a TEĎ už to začneme brát doopravdy vážně. To skutečně nestačí. Už jednou se empiricky prokázalo, že se ta změna dá ignorovat. Proto bude potřeba "začít od začátku". Moje doporučení praktických kroků by bylo:
1. Zformulovat vizi, koncepci ZNOVA - podobný obsah, ale jiná slova. Ne "vracíme se po dvou letech tam, kde jsme měli být", ale "s ohledem na současnou situaci a možnosti, tohle je TO, co chceme a budeme dělat". (Změna možností je například i v tom, že přišel ten nový člověk, rozkoukal se a vidí, co lze ve firmě dosáhnout.)
2. Velmi důsledně vysvětlit PROČ je potřeba něco měnit! (Domnívám se, že tam může ležet i příčina předchozích problémů). Jestli šlo o to, že firma něco hlásala, ale jinak se chovala, bude to chtít vysvětlit docela na rovinu, PROČ vedení vnímá, že je v dnešní době, v současné situaci trhu a postavení firmy na něm potřeba změnit přístup. Co firmě změny přinesou a naopak, co jí hrozí, pokud se dané kroky nepodniknou. (Tohle je dost důležité - vidět to i z té druhé strany, co se stane, když něco neuděláme.)
3. Pohrát si i s kvalitní formulací toho, jak se ty změny (časem) pozitivně promítnou do života zaměstnanců. Co jim to přinese, AŽ budou provedeny. (Třeba loajálnější zákazníky, s nimiž se jim bude lépe komunikovat.)
4. Artikulovat, že období změn nebude procházka sadem růží, protože bude potřeba se naučit leccos nového. Pokusit se co nejpřesněji odhadnout (a říct), jak dlouho to přechodové období bude trvat. Takové ohraničení velmi pomáhá změnu přijmout. (např. První dva měsíce budou určitě dost krušné, ale potom se nové procesy/postupy doladí a usadí...)
Suma sumárum: Netvářit se, že teď začneme brát vážně to, co jsme si řekli před lety, ale představit aktuální koncepci - VČETNĚ pojmenování nejméně několika konkrétních kroků, kterými ji budete chtít naplňovat.
Já věřím, že to půjde a držím palce!
Jam

Re: Jak odstranit pokrytectví

Příspěvek od Jam »

Podobný problém řešíme, komplikací je navíc že se do toho zapojuje zahraniční vedení a to dost nevhodnými metodami. Děkuji za postřehy.


Naposledy oživil Anonymous v sob 11. kvě 2024 3:43:12
Odpovědět